Direktlänk till inlägg 28 maj 2017

IVA och samvård

Av jeanette - 28 maj 2017 08:00

Kylbehandlingen fungerade, när dom värmde upp honom igen till normal temp så såg dom att han kunde andas själv. Med lite mer hjälp. Så dom satt in en supapp. Supappen blåser in luft i lungorna för att hålla dem utvidgade. Han vart väldigt trött av alla mediciner och Supappen, Gabbeliten var tvungen att trycka ut luften när han andades ut för det ständiga lufttrycket i lungorna. Men han behövde snart inte hjälp av den. Han andades och syresatt sig själv. Men han fick fortfarande massa mediciner så han fick ligga kvar på IVA (intensiv vård avdelningen) några dagar till. Senare fick vi rum på samvårdssidan, nu skulle jag ta hand om honom själv. Med lite hjälp från personalen på sjukhuset. Allt gick där ifrån bra. Han andades precis som han skulle, hjärtat slog som det skulle. Hans kropp fungerade, det ända han inte kunde göra var att äta helt själv, så vi fick sondmata varannan timme och amma i mellan. Så vi kan säga att jag var fruktansvärt trött. Men efter allt som hänt så får man vara trött. Vi låg några dagar på samvårdssidan. Men efter 18 långa dagar så fick vi åka hem.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jeanette - 25 maj 2017 10:38


Jag kom ner på IVA efter jag vaknat ordentligt efter narkosen, så fick jag se mitt lilla barn bättre. Jag va helt förstörd och fortfarande lite dåsig första gången jag såg honom. Men nu kunde jag se och tänka klarare. Jag frågade läkarna och sjuksköt...

Av jeanette - 24 maj 2017 10:35


En söndag av många söndagar. Det var sista söndagen som gravid. Fick värkar tidigt på morgonen. Men det var inga problem att vara hemma än. Jag ringer in till förlossningen och pratar med dem. Jag kunde vara hemma så länge jag klarade av det. Tiden g...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards